GM Volt Forum banner

Gelieve banden aan te bevelen

14K views 32 replies 24 participants last post by  Ralph31  
#1 · (Edited)
Ik heb net een 2017 gekocht van een autohandelaar. Het is onze eerste hybride van welk type dan ook. De voorbanden zijn nieuw maar waardeloos. Het zijn Westlake SA-07, supergoedkoop. Niet al te slecht op droge wegen, maar erg glad op natte wegen. Hier in de omgeving van Seattle rijden we VEEL op natte wegen, en vaak komt de regen sneller naar beneden dan dat het water naar de zijkant van de wegen kan weglopen. Soms lijken sommige wegen bijna op rivieren. En we zitten in een nat seizoen; ik verwacht dat er tot ergens in juni veel op natte wegen gereden zal worden. We hebben hem pas een week en mijn vrouw pendelt ermee terwijl ik er minder vaak mee rijd, en die vreselijke Westlake-banden zijn al een paar keer onder me weg geglipt.

Dus die banden moeten weg. De achterbanden zijn een beter model, Road Control Touring A/S, maar niets bijzonders en met ongeveer de helft van het profiel. Ik ga natuurlijk alle vier vervangen.

Normaal gesproken, als ik banden koop, geef ik de hoogste prioriteit aan de prestaties op nat wegdek. Ik wil banden die de weg vasthouden, zelfs als die zich voordoet als een rivier, ons stevig laten stoppen, niet aquaplanen en recht door ondiepe plassen op de wegen rijden bij 40 mph.

Ik heb banden gehad die precies dat doen, maar het zijn geen banden met lage rolweerstand. Ik verlies meestal minstens 1 mpg in vergelijking met andere banden, en ik neem aan meer dan dat in vergelijking met banden met lage rolweerstand. Ik zou niet geĂŻnteresseerd zijn in banden met lage rolweerstand als ze de prestaties op nat wegdek aanzienlijk zouden aantasten, maar ik heb gelezen dat de huidige banden met lage rolweerstand aanzienlijk beter zijn in tractie dan vroeger het geval was. Ik weet niet zeker hoeveel van de elektrische actieradius van de Volt ik zou opofferen als ik het soort banden zou kiezen dat ik normaal gesproken kies. Als ik meer elektrische actieradius kan behouden en toch geweldige prestaties op nat wegdek kan krijgen, zou ik geĂŻnteresseerd zijn in een band met lage rolweerstand.

Het is ook fijn om een beetje eerlijke sneeuw- en ijsbestendigheid te hebben, zodat ik de sneeuwkettingen niet hoef om te leggen als de eerste sneeuwvlok valt, maar het is niet cruciaal. We krijgen hier niet veel sneeuw, maar als we het krijgen, dragen de heuvels bij aan het plezier. En het weer hier heeft de gewoonte om de sneeuw overdag gedeeltelijk te laten smelten en dan de wegen 's nachts te laten bevriezen tot spiegelgladde ijsbanen voor het ochtendspitsverkeer. Dag in, dag uit, dag in.

Dus ik ging naar Tire Rack en filterde op Grand Touring en Eco-Focus (ook wel lage rolweerstand genoemd), en sorteerde op Consumer Highest Rated. Na het bekijken van de beoordelingen, zijn de kandidaten die er interessant uitzien:
-- (Ten eerste, het topmodel is Michelin CrossClimate2, maar die had ik op een andere auto en ik vond ze erg luidruchtig. Wat des te vervelender zou zijn op de relatief stille Volt die op de batterij rijdt. Ik ga ze overslaan.)
-- Continental PureContact LS.
-- Yokohama Avid Ascend GT.

Als ik de Eco-Focus-filter verwijder, ziet de Vredestein Quatrac Pro er goed uit. Hij heeft ook de beoordeling "Severe Snow Service".

Suggesties of opmerkingen? Hoeveel actieradius zou u verwachten te verliezen met de Vredestein Quatrac Pro in vergelijking met de andere twee?

UPDATE:

Na meer onderzoek lijkt het erop dat:
-- De eerste twee geweldige prestaties op nat wegdek hebben en een EV-actieradius die vergelijkbaar is met de (blijkbaar anderszins waardeloze?) OEM-banden. En:
-- De Yokohama Avid Ascend GT is aan de luide kant, terwijl de Continental PureContact LS veel stiller is.

Ik denk dat ik mijn keuze heb gemaakt. Het worden de Continental PureContact LS. Maar ik zou nog steeds geĂŻnteresseerd zijn in het horen van opmerkingen of aanbevelingen.

#2 ·
Ik gebruik Continental TrueContact, hun aanbod met lage rolweerstand van de afgelopen jaren. Zeer stil, uitstekende grip op nat wegdek, iets zwaarder dan de OE Goodyear Assurance, maar een veel fijnere rit. Continental heeft een nieuwe lijn EV-specifieke banden genaamd EcoContact 6.:

#4 ·
Ik heb in het verleden met plezier Bridgestone Ecopia 422+ (moet de + versie zijn) en Perelli Centurato P7's gebruikt. Momenteel rijd ik op Goodyear ElectricDrives en ze zijn uitstekend in natte en ijzige omstandigheden.

• Like
Reactions: Bill Step
#5 ·
Ik heb EP422+ vervangen door Crossclimate 2's op mijn Gen 1 voordat deze winter begon. Ik heb de CC's nog niet veel in natte omstandigheden gehad, omdat het hier direct van sneeuwbuien naar kurkdroog en weer terug is gegaan. Het profiel is diep en agressief, ziet eruit alsof het goed water van het midden naar de buitenkant van de band moet duwen, hoewel ik me herinner dat de beoordelingen op bandensites daar niet perfect in waren. De handling in de sneeuw is erg goed geweest, aangezien het een wintergeoriënteerde all-season band is. Zeer beheerst bij het op- en afrijden van glad ijs, berijpte asfalt, enz. Stevigere rit dan EP422, voel zeker meer van het wegdek, maar scherper stuurgedrag als positief neveneffect daarvan. Geluid is prima geweest, niet veel luider. De efficiëntie is ook goed geweest, te dichtbij om enig verschil met de vorige LRRs te kunnen vaststellen.

#6 ·
Pure Contact LS zijn geweldige banden, vooral in de regen. Een groot deel van mijn woon-werkverkeer gaat over bergwegen, en niets is erger dan banden die geen grip hebben in de regen. Het is bijna het hele jaar nat, regen in de winter (een lange winter bovendien) en mist in de ochtend, dus de ochtendritten zijn op zijn minst altijd nat.

Die banden zijn zeer voorspelbaar, gaan lang mee en ik hoef mijn snelheid in de regen helemaal niet te verminderen, omdat ze zo goed grip hebben. Het verschil in grip tussen nat en droog is verwaarloosbaar, tenzij je heel hard en op de limiet rijdt, d.w.z. iets wat 99,9% van de bestuurders nooit zal doen. Ze rijden ook lekker en zijn verbazingwekkend stil, zelfs als ze bijna versleten zijn.

#7 ·
Ik weet dat er in Seattle waarschijnlijk niet zoveel sneeuw valt als in Green Bay, maar ik gooi dit er even uit. Ik rijd Nokian Encompass AW01 op de gen 1 van mijn vrouw en ze zijn absoluut fantastisch in natheid, ijs of diepe sneeuw. Ze hebben ook een kilometerstand van 60.000 mijl, geloof ik.

#9 · (Edited)
GregL65,

De OEM-banden op een tweede generatie Volt zijn Michelin Energy Saver MFR onderdeelnummer 11674 91H 21 lbs. Ik heb de mijne vervangen door Michelin Energy Saver MFR onderdeelnummer 16798 91H 20 lbs Verschillende draadformule. Ik woon in San Diego met heel weinig regen en geen sneeuw in de 20 jaar dat ik hier woon. Ze zijn luidruchtig, presteren niet geweldig en zuigen bij neerslag van welke aard dan ook. Het zijn de beste LLR-banden voor een Chevy Volt op basis van onderzoek en mijn ervaring. Ik raad ze niet aan voor gebruik in gebieden met regelmatige regen of God verhoede sneeuw! Ik ben blij dat andere Volt-eigenaren hebben gereageerd met wat ze in hun klimaten hebben ervaren. Voor mij is EV-bereik/kilometers per liter koning, maar dat mag niet uw eerste zorg zijn waar u woont. Wat heb je aan een groot EV-bereik als je ondersteboven in een greppel ligt? Voor uw situatie zou de prioriteitenlijst naar mijn mening in deze volgorde moeten zijn: 1) Tractie bij neerslag, 2) comfort, 3) geluid, 4) LLR en dan 5) slijtage. Lichtgewicht banden/velgen lijken een belangrijke factor te zijn voor kilometers per liter en/of EV-bereik.

Stephen

Ik heb net een 2017 gekocht van een autodealer. Het is onze eerste hybride van welke soort dan ook. De voorbanden zijn nieuw maar waardeloos. Het zijn Westlake SA-07, supergoedkoop. Niet zo slecht op droge wegen, maar erg glad op natte wegen. Hier in de omgeving van Seattle rijden we VEEL op natte wegen en vaak komt de regen sneller naar beneden dan het water van de zijkant van de wegen kan weglopen. Soms lijken sommige wegen bijna op rivieren. En we zitten in een nat seizoen; ik verwacht dat er tot ergens in juni veel op natte wegen wordt gereden. We hebben hem pas een week en mijn vrouw pendelt ermee terwijl ik er minder vaak mee rijd en die vreselijke Westlake-banden zijn al een paar keer onder me weg geglipt.

Deze banden moeten dus weg. De achterbanden zijn een beter model, Road Control Touring A/S, maar niets bijzonders en ongeveer half versleten. Ik zal natuurlijk alle vier vervangen.

Normaal gesproken geef ik bij het kopen van banden de hoogste prioriteit aan de prestaties op nat wegdek. Ik wil banden die de weg vasthouden, zelfs als deze zich voordoet als een rivier, ons stevig laten stoppen, niet aquaplanen en recht door ondiepe plassen op de wegen bij 40 mph rijden.

Ik heb banden gehad die precies dat doen, maar het zijn geen banden met lage rolweerstand. Ik verlies meestal minstens 1 mpg in vergelijking met andere banden, en ik neem aan dat het meer is dan dat in vergelijking met banden met lage rolweerstand. Ik zou niet geĂŻnteresseerd zijn in banden met lage rolweerstand als ze de prestaties op nat wegdek aanzienlijk zouden aantasten, maar ik heb gelezen dat de huidige banden met lage rolweerstand aanzienlijk beter zijn in tractie dan vroeger het geval was. Ik weet niet zeker hoeveel van het elektrische bereik van de Volt ik zou opofferen als ik het soort banden zou kiezen dat ik normaal gesproken kies. Als ik meer elektrisch bereik kan behouden en toch geweldige prestaties op nat wegdek kan krijgen, zou ik geĂŻnteresseerd zijn in een band met lage rolweerstand.

Het is ook fijn om een beetje eerlijke sneeuw- en ijsmogelijkheden te hebben, zodat ik de sneeuwkettingen niet hoef om te doen als de eerste sneeuwvlok valt, maar het is niet cruciaal. We krijgen hier niet veel sneeuw, maar als we die wel krijgen, dragen de heuvels bij aan het plezier. En het weer hier heeft de gewoonte om de sneeuw overdag gedeeltelijk te laten smelten en dan de wegen 's nachts te laten bevriezen tot spiegelgladde ijsbanen voor het ochtendpendelen. Dag na dag na dag.

Dus ik ging naar Tire Rack en filterde op Grand Touring en Eco-Focus (ook wel lage rolweerstand genoemd) en sorteerde op Consumer Highest Rated. Na het bekijken van de beoordelingen zijn de kandidaten die er volgens mij interessant uitzien:
-- (Ten eerste, het topmodel is Michelin CrossClimate2, maar die had ik op een andere auto en ik vond ze erg luidruchtig. Wat des te irritanter zou zijn op de relatief stille Volt die op batterijen draait. Ik ga ze overslaan.)

Als je de Eco-Focus-filter verwijdert, ziet de Vredestein Quatrac Pro er goed uit. Hij heeft ook de beoordeling "Severe Snow Service".

Suggesties of opmerkingen? Hoeveel bereik zou je verwachten te verliezen met de Vredestein Quatrac Pro in vergelijking met de andere twee?

UPDATE:

-- De eerste twee geweldige prestaties op nat wegdek hebben en een EV-bereik dat vergelijkbaar is met de (blijkbaar anderszins waardeloze?) OEM-banden. En:
-- De Yokohama Avid Ascend GT is aan de luide kant, terwijl de Continental PureContact LS veel stiller is.

Ik denk dat ik mijn keuze heb gemaakt. Het worden de Continental PureContact LS. Maar ik zou nog steeds geĂŻnteresseerd zijn om opmerkingen of aanbevelingen te horen.

#19 ·
GregL65,

De OEM-banden op een tweede generatie Volt zijn Michelin Energy Saver MFR onderdeelnummer 11674 91H 21 lbs. Ik heb de mijne vervangen door Michelin Energy Saver MFR onderdeelnummer 16798 91H 20 lbs. Verschillende draadformule. Ik woon in San Diego met heel weinig regen en geen sneeuw in de 20 jaar dat ik hier woon. Ze zijn luidruchtig, presteren niet geweldig en zuigen neerslag van welke aard dan ook op. Het zijn de beste LLR-banden voor een Chevy Volt op basis van onderzoek en mijn ervaring. Ik raad ze niet aan voor gebruik in gebieden waar regelmatig regen valt of god verhoede sneeuw! Ik ben blij dat andere Volt-eigenaren hebben gereageerd met wat ze in hun klimaten hebben ervaren. Voor mij is EV-bereik/kilometers koning, maar dat mag niet uw eerste zorg zijn waar u woont. Wat heb je aan een groot EV-bereik als je ondersteboven in een greppel ligt? Voor uw situatie zou de prioriteitenlijst in deze volgorde moeten zijn: 1) Tractie bij neerslag, 2) comfort, 3) geluid, 4) LLR en dan 5) slijtage. Lichtgewicht banden/velgen lijken een belangrijke factor te zijn voor kilometers en/of EV-bereik.

Stephen
Kunt u mij uitleggen waar "LLR" voor staat? Ik heb geen idee.

Tom

#11 ·
Ik ben bij de Michelin Energy Savers gebleven en ik woon in Florida, waar het veel regent. Ik heb de mijne net vervangen en ik heb iets meer dan 70.000 mijl uit de laatste set gehaald.

#26 ·
Ik ben bij de Michelin Energy Savers gebleven en ik woon in Florida met zeer veel regen. Ik heb de mijne net vervangen en ik heb iets meer dan 70.000 mijl uit de laatste set gehaald.
Ik heb deze banden nog steeds op onze 2018 Volt en ze doen het prima in de regen in Seattle. Ik heb ze ook op onze Dodge Van. Veel mensen kraken ze af, maar ik heb geen klacht.

Op onze 2013 Volt ben ik overgestapt op de eerste generatie Continental Pure Contacts van de standaard Goodyears. Dit was een mooie verbetering, vooral voor het weggeluid. Ze werden bij 37.000 vervangen door de tweede generatie Pure Contacts, wat een mooie verbetering was.

#17 ·
+1 voor de Michelin Cross Climate 2 - Ik heb ze onlangs vervangen en de grip in de hevige regenbuien die we vorige week hadden, was uitstekend. Van belang is echter dat ik in een droge regio waarschijnlijk 65-70k had kunnen halen uit de originele banden, zoals hierboven door OO gemeld, aangezien de banden nog 5-6/32 profiel hadden, maar ze waren levensgevaarlijk glad geworden in de minste hoeveelheid sneeuw die we afgelopen winter kregen.

#22 ·
Ik begon met Michelin Energy Savers af fabriek. Niet erg onder de indruk - bijna geen grip. Ik hou van Michelin, dus ik stapte over op Premier. Ik vond de rit veel beter dan de Energy Savers, en ze gingen veel kilometers mee. Onlangs moest ik ze weer vervangen en de Premier was niet verkrijgbaar in de juiste maat. De bandenman adviseerde BF Goodrich Advantage Control. BF Goodrich is eigendom van Michelin, dus ik dacht dat ik ze wel kon proberen. Ik kan niet geloven hoeveel beter de Advantage Control is dan de Premier! De rit is zoveel soepeler en stiller.

Dat gezegd hebbende, ik heb geen goed gevoel over hoe goed ze presteren in zware regen. We hebben dit jaar in Californië wel wat serieuze regen gehad en de grip leek minstens zo goed, zo niet beter, dan de Premier. Op basis van mijn ervaring tot nu toe geef ik de Advantage Control een duim omhoog.

#23 ·
Ik heb mijn originele banden bij 50.000 vervangen door Goodyear Weatherready Assurance banden. Veel beter in regen en sneeuw dan de originelen. Heb net de 90.000 overschreden en de profieldiepte is nog steeds erg goed, ik verwacht minstens 60.000 uit de set te halen. Er kan een kleine daling in bereik zijn, maar ik neem het voor de betere grip.

#24 ·
#25 ·
Ik heb momenteel een set Nokian One banden op mijn Gen 1 Volt. Het lijkt Nokian's OEM budgetaanbod voor de Amerikaanse markt te zijn. Er is veel om van te houden, het is een vrij stille band en heeft de rit van de toch al zachte Gen 1 zelfs verbeterd. Hij behoudt een goede grip in regenachtig weer en milde winterse omstandigheden. Ik heb Nokian winterbanden voor diepe wintersneeuw. Blogger Out of Spec Kyle heeft positieve opmerkingen over deze banden gehad, maar vermeldde ook dat Ones een agressiever profiel hebben dan de meeste touringbanden. Nokian's specificatieblad zegt dat het een LRR-band is die goed is voor 80.000 mijl. Het is een merkbaar zwaardere band dan de OEM Goodyears, en ik heb minstens 15% bereikverlies opgemerkt. Dit verbaasde me in eerste instantie eigenlijk, omdat mijn Nokian winterbanden bijna geen bereikverlies hebben. Gezien het toegenomen gewicht en het agressievere profiel, is het misschien logisch. Ik gok dat de Nokian One het weer in Seattle aankan, en de kwaliteit van Nokian behoort tot de beste.

#27 · (Edited)
Ik kan Michelin Energy Savers ten zeerste aanbevelen. Waarschijnlijk de beste banden die ik ooit in mijn leven heb gehad. Ik heb ze gekregen na aanbeveling van een bandenagent (hier kun je er meer over lezen https://tire-agent.pissedcĐľnsumer.com/review.html) en was zeker niet teleurgesteld. Michelin is al vele jaren een toonaangevend bandenmerk, aangezien de kwaliteit van hun producten zeer hoog is.

#28 ·
Ik heb net een 2017 gekocht van een autodealer. Het is onze eerste hybride van welk type dan ook. De voorbanden zijn nieuw maar waardeloos. Het zijn Westlake SA-07, super goedkoop. Niet al te slecht op droge wegen maar erg glad op natte wegen. Hier in de omgeving van Seattle rijden we VEEL op natte wegen, en vaak komt de regen sneller naar beneden dan het water van de wegen kan afvoeren. Soms lijken sommige wegen bijna op rivieren. En we zitten in een nat seizoen; ik verwacht dat het rijden op natte wegen doorgaat tot ergens in juni. We hebben hem pas een week, en mijn vrouw pendelt ermee terwijl ik er minder vaak mee rijd, en die vreselijke Westlake-banden zijn al een paar keer onder me weg geglipt.

Dus deze banden moeten weg. De achterbanden zijn een beter model, Road Control Touring A/S, maar niets bijzonders en met ongeveer de helft van het profiel. Ik ga natuurlijk alle vier vervangen.

Normaal gesproken, als ik banden koop, geef ik de hoogste prioriteit aan de prestaties op nat wegdek. Ik wil banden die de weg vasthouden, zelfs als die zich voordoet als een rivier, ons stevig laten stoppen, niet aquaplanen en recht door ondiepe plassen op de weg bij 65 km/u laten rijden.

Ik heb banden gehad die precies dat doen, maar het zijn geen banden met lage rolweerstand. Ik verlies meestal minstens 1 mpg in vergelijking met andere banden, en ik neem aan meer dan dat in vergelijking met banden met lage rolweerstand. Ik zou niet geĂŻnteresseerd zijn in banden met lage rolweerstand als ze de prestaties op nat wegdek aanzienlijk zouden aantasten, maar ik heb gelezen dat de huidige banden met lage rolweerstand aanzienlijk beter zijn in tractie dan vroeger het geval was. Ik weet niet zeker hoeveel van het elektrische bereik van de Volt ik zou opofferen als ik het soort band zou kiezen dat ik normaal gesproken kies. Als ik meer elektrisch bereik kan behouden en toch geweldige prestaties op nat wegdek kan krijgen, zou ik geĂŻnteresseerd zijn in een band met lage rolweerstand.

Het is ook fijn om een beetje eerlijke sneeuw- en ijsvaardigheid te hebben, zodat ik de sneeuwkettingen niet hoef om te leggen als de eerste sneeuwvlok valt, maar het is niet cruciaal. We krijgen hier niet veel sneeuw, maar als we het krijgen, dragen de heuvels bij aan het plezier. En het weer hier heeft de gewoonte om de sneeuw overdag gedeeltelijk te laten smelten en dan de wegen 's nachts te laten bevriezen tot spiegelgladde ijsbanen voor het ochtendpendelen. Dag in, dag uit, dag in.

Dus ik ging naar Tire Rack en filterde op Grand Touring en Eco-Focus (ook wel lage rolweerstand genoemd), en sorteerde op Consumer Highest Rated. Na het bekijken van de beoordelingen, zijn de kandidaten die er volgens mij interessant uitzien:
-- (Ten eerste staat het topmodel Michelin CrossClimate2 vermeld, maar ik had die op een andere auto en ik vond ze erg luidruchtig. Wat des te irritanter zou zijn op de relatief stille Volt die op batterij rijdt. Ik ga ze overslaan.)

Als je het Eco-Focus-filter verwijdert, ziet de Vredestein Quatrac Pro er goed uit. Hij heeft ook de beoordeling "Severe Snow Service".

Suggesties of opmerkingen? Hoeveel bereik zou je verwachten te verliezen met de Vredestein Quatrac Pro in vergelijking met de andere twee?

UPDATE:

-- De eerste twee geweldige prestaties op nat wegdek hebben en een EV-bereik dat vergelijkbaar is met de (blijkbaar anderszins waardeloze?) OEM-banden. En:

Ik denk dat ik mijn keuze heb gemaakt. Het worden de Continental PureContact LS. Maar ik zou het nog steeds interessant vinden om opmerkingen of aanbevelingen te horen.
Heb je de Continental PureContact LS-banden gekocht? Zo ja, wat vind je ervan? Omdat mijn woon-werkverkeer bijna net zo lang is als mijn bereik met de OEM-banden, wil ik geen bereik verliezen. Kun je me je bereik en omstandigheden (gemiddelde snelheid, stad/snelweg) voor je nieuwe banden alleen op de batterij geven?

#29 ·
Heeft u de Continental PureContact LS-banden gekocht? Zo ja, wat vindt u ervan? Omdat mijn woon-werkverkeer bijna net zo lang is als mijn bereik met de OEM-banden, wil ik geen bereik verliezen. Kunt u mij uw bereik en de omstandigheden (gem. snelheid, stad/snelweg) voor uw nieuwe banden op de batterij alleen geven?
Ik ben voor de Yokohama Avids gegaan. Ik heb jarenlang PureContacts gehad op mijn '16, en ik was er redelijk tevreden mee. Goed bereik en behoorlijke grip. Maar ze lijken een beetje fragiel - er was altijd een langzame luchtlek, en vaker lekke banden dan ik gewend ben. Ik heb de Yokohamas pas een paar maanden op mijn '17, maar tot nu toe vind ik ze goed. Geen daling in bereik, misschien een iets betere grip op de weg dan de Continentals, en ik merk niet dat ze luider zijn dan ik gewend ben. Te vroeg om te weten hoe ze het doen met slijtage, sneeuw/ijs en gevaren op de weg.

#32 ·
Ik heb Continental TrueContact Tour 54 banden gekregen en heb een verminderde actieradius opgemerkt. Ik kon geen informatie vinden over de rolweerstand om vergelijkingen te maken. Ik heb me misschien vergist en de TrueContact gekregen in plaats van de PureContact (die ik voornamelijk vanwege dit forum wilde hebben), hoewel ik zelfs nu geen objectieve maatstaf kan vinden om de kilometerstand te vergelijken.
Hoe dan ook, nu begint de actieradius-indicator voor de batterij bij ongeveer 47, maar zodra ik de oprit uit ben, daalt hij tot ongeveer 43. Ik ben behoorlijk teleurgesteld! De banden rijden prettig, maar als ik het opnieuw zou moeten doen, zou ik voorzichtiger zijn - misschien zou ik zelfs voor de originele Michelins gaan. Ja, het zijn misschien niet de meest gripvolle banden, maar ik ben toch al een conservatieve bestuurder.

#33 ·
Ik heb Continental TrueContact Tour 54 banden gekregen en heb een verminderde actieradius opgemerkt. Ik kon geen informatie vinden over de rolweerstand om vergelijkingen te maken. Ik heb me misschien vergist en de TrueContact gekregen in plaats van de PureContact (die ik voornamelijk vanwege dit forum wilde hebben), hoewel ik zelfs nu geen objectieve maatstaf kan vinden om de kilometerstand te vergelijken.
Hoe dan ook, nu begint de actieradiusindicator voor de batterij bij ongeveer 47, maar zodra ik de oprit uit ben, is hij gedaald tot ongeveer 43. Ik ben behoorlijk teleurgesteld! De banden rijden prettig, maar als ik het opnieuw zou moeten doen, zou ik voorzichtiger zijn - misschien zou ik zelfs voor de originele Michelins gaan. Ja, ze zijn misschien niet de meest gripvolle banden, maar ik ben sowieso een conservatieve bestuurder.
Goed om te weten. Het belang van de prestaties van de banden (exclusief actieradius) is belangrijk voor mij, gebaseerd op het rijden dat ik doe en de manier waarop ik rijd.
Ik wil een stille band op de snelweg en stijve zijwanden voor de landelijke wegen die ik berijd.
Actieradius is niet zo belangrijk. De Coopers doen dit allemaal goed.