De OP plaatste over de wachttijden voor het onderdeel. Ik wilde gewoon zijn draad niet kapen. Omdat we dat al hebben gedaan, hier andere threads over het technische aspect van de storingen:
EGR-klep vervanging hulp
"Dus, mijn monteur herleidde een probleem naar een kortsluiting die werd veroorzaakt door de elektronica in de EGR-klep. Hij denkt dat de genoemde elektronica die aan de klep is bevestigd, kapot is en dat de EGR-klep als gevolg daarvan moet worden vervangen."
https://www.gm-volt.com/threads/egr-control-circuit-a-low.338983/#post-5045973
Niet op voorraad, zelfs in 2020
https://www.gm-volt.com/threads/egr-valve-failure-overheating.333373/#post-4702239
Meer technische discussie over de storingen
Nog een EGR-slachtoffer op 2017 Volt
Nog een link met veel technische info en sublinks.
Er zijn er meer. Doe je best. Ik probeer niet iemands parade te verpesten, maar probeer me gewoon te houden aan de regels van het internetforum uit de late jaren 20 (blijf bij het onderwerp).
Nogmaals, aangezien we al zijn afgeweken van het onderwerp wachttijden voor onderdelen, wil ik eraan toevoegen dat mijn controlelampje twee keer in een periode van 3 maanden aanging met deze codes, onder identieke omstandigheden - ik zette de motor aan tijdens het accelereren en reed toen binnen enkele seconden met snelheden op de snelweg. De eerste keer verdween de code, maar dit lijkt de oorsprong te zijn. Normaal gesproken "pre-conditioneer" ik de motor door hem aan te zetten bij een stoplicht, minstens een paar blokken/1-2 minuten voordat ik van plan ben de snelweg op te gaan en te cruisen. Alleen de keren dat ik dat niet deed, kreeg ik de codes en uiteindelijk de storing.
Ik ZOU ERVAN UITGAAN dat de meeste andere Volt-eigenaren gewoon rijden totdat de motor aanslaat wanneer dat nodig is, wat meestal een koude start met een hoog toerental betekent, wat onmogelijk goed kan zijn voor een motor. Als je aan een normale auto (ICE) denkt, start je de auto, hij warmt op terwijl je door de buurt rijdt, en tenzij je oprit uitkomt op een 8-baans snelweg, is je motor goed opgewarmd voordat je hem mishandelt.
Koude starts zijn ook wanneer de meeste "blow by" en oliebesmetting zullen optreden. Een andere reden waarom ik mijn olie elke 12 maanden (ongeveer 4.000 ICE-mijlen) ververs en GEEN computergegenereerde BS volg (olie gaat geen 2 jaar mee, sorry jongens!)
Velen hebben gezegd dat het een "elektronica"-storing is die dit veroorzaakt op de Volts. Het zou ook, naast dat, het simpele feit kunnen zijn dat dit bij de meeste mensen met een Volt een motor is waarbij de EGR te maken heeft met matige tot hoge gashendel koude starts en zeer snelle opwarmingen.
In beide gevallen lijken de Volt EGR's ondergedimensioneerd en niet opgewassen tegen hun beoogde taak.
Dit doet me denken aan de "hot film" MAF-sensoren op de MKIV VW's uit de late jaren 90/begin jaren 2000, die ook als een slecht ontwerp van Bosch werden beschouwd. Ze vielen vaak genoeg uit door oververhitting van de film, waardoor veel van ons eigenaren er een paar in de kast bewaarden en met bulk kortingen kochten. Ik maak geen grapje.