GM Volt Forum banner
21 - 40 of 165 Posts
Gefeliciteerd met je vroege EGR-fout, ik zit op 85.000 km en rijd ongeveer 160 km per dag met een ICE, geen enkel probleem. En het punt van een discussieforum is een uitwisseling van ideeën, misschien zitten degenen die het meerdere keren op dit forum stellen ernaast. Het ontwerp kan defect zijn, of het kan gewoon verkeerd zijn voor de toepassing.
 
De OP plaatste over de wachttijden voor het onderdeel. Ik wilde gewoon zijn draad niet kapen. Omdat we dat al hebben gedaan, hier andere threads over het technische aspect van de storingen:

EGR-klep vervanging hulp
"Dus, mijn monteur herleidde een probleem naar een kortsluiting die werd veroorzaakt door de elektronica in de EGR-klep. Hij denkt dat de genoemde elektronica die aan de klep is bevestigd, kapot is en dat de EGR-klep als gevolg daarvan moet worden vervangen."

https://www.gm-volt.com/threads/egr-control-circuit-a-low.338983/#post-5045973
Niet op voorraad, zelfs in 2020

https://www.gm-volt.com/threads/egr-valve-failure-overheating.333373/#post-4702239
Meer technische discussie over de storingen

Nog een EGR-slachtoffer op 2017 Volt
Nog een link met veel technische info en sublinks.

Er zijn er meer. Doe je best. Ik probeer niet iemands parade te verpesten, maar probeer me gewoon te houden aan de regels van het internetforum uit de late jaren 20 (blijf bij het onderwerp).

Nogmaals, aangezien we al zijn afgeweken van het onderwerp wachttijden voor onderdelen, wil ik eraan toevoegen dat mijn controlelampje twee keer in een periode van 3 maanden aanging met deze codes, onder identieke omstandigheden - ik zette de motor aan tijdens het accelereren en reed toen binnen enkele seconden met snelheden op de snelweg. De eerste keer verdween de code, maar dit lijkt de oorsprong te zijn. Normaal gesproken "pre-conditioneer" ik de motor door hem aan te zetten bij een stoplicht, minstens een paar blokken/1-2 minuten voordat ik van plan ben de snelweg op te gaan en te cruisen. Alleen de keren dat ik dat niet deed, kreeg ik de codes en uiteindelijk de storing.

Ik ZOU ERVAN UITGAAN dat de meeste andere Volt-eigenaren gewoon rijden totdat de motor aanslaat wanneer dat nodig is, wat meestal een koude start met een hoog toerental betekent, wat onmogelijk goed kan zijn voor een motor. Als je aan een normale auto (ICE) denkt, start je de auto, hij warmt op terwijl je door de buurt rijdt, en tenzij je oprit uitkomt op een 8-baans snelweg, is je motor goed opgewarmd voordat je hem mishandelt.

Koude starts zijn ook wanneer de meeste "blow by" en oliebesmetting zullen optreden. Een andere reden waarom ik mijn olie elke 12 maanden (ongeveer 4.000 ICE-mijlen) ververs en GEEN computergegenereerde BS volg (olie gaat geen 2 jaar mee, sorry jongens!)

Velen hebben gezegd dat het een "elektronica"-storing is die dit veroorzaakt op de Volts. Het zou ook, naast dat, het simpele feit kunnen zijn dat dit bij de meeste mensen met een Volt een motor is waarbij de EGR te maken heeft met matige tot hoge gashendel koude starts en zeer snelle opwarmingen. In beide gevallen lijken de Volt EGR's ondergedimensioneerd en niet opgewassen tegen hun beoogde taak.

Dit doet me denken aan de "hot film" MAF-sensoren op de MKIV VW's uit de late jaren 90/begin jaren 2000, die ook als een slecht ontwerp van Bosch werden beschouwd. Ze vielen vaak genoeg uit door oververhitting van de film, waardoor veel van ons eigenaren er een paar in de kast bewaarden en met bulk kortingen kochten. Ik maak geen grapje.
 
Het heeft geen zin om alleen de standpunten van anderen aan te halen, aangezien ik er verschillende kan vinden die mijn punt ook ondersteunen. Wat betreft de RPM-ding, de motor slaat niet zomaar willekeurig aan bij hoge toeren als je op de snelweg rijdt, hij slaat aan bij het toerental dat nodig is om de huidige hoeveelheid vermogen te behouden die nodig is om het voertuig te laten draaien. Hij heeft geen vast toerental nodig zoals een traditionele motor. Naarmate de batterijvermogen afneemt, blijft er altijd wat over, zodat de ICE niet de volle 100% hoeft te presteren als hij aanslaat. Ik zal de OP op dit punt respecteren en verder gaan, maar alleen omdat je het op internet hebt gelezen, maakt het nog niet waar. Ik zeg ook niet dat ik gelijk heb, maar het vervangen van de zekering en het goed schoonmaken van de EGR-klep lijkt voor heel veel mensen te hebben gewerkt.
 
Ik zou VERMOEDEN dat de meeste andere Volt-eigenaren gewoon rijden totdat de motor aanslaat wanneer dat nodig is, wat meestal een koude start met een hoog toerental betekent, wat onmogelijk goed kan zijn voor een motor. Als je aan een normale auto (ICE) denkt, start je de auto, hij warmt op terwijl je door de buurt rijdt, en tenzij je oprit uitkomt op een snelweg met 8 rijstroken, is je motor goed opgewarmd voordat je hem opjaagt.
Als je al op de snelweg/autoweg rijdt, draait de ICE niet hard bij het starten vanwege een lage batterij. De PCM weet dat er een redelijk constante belasting op de aandrijflijn is en start de ICE vroeg genoeg zodat deze niet een grote hoeveelheid kW/PK hoeft te creëren bij de eerste start. Ik zie/bekijk dit elke dag op mijn woon-werkverkeer. Het is een ander verhaal als je direct bij de oprit overschakelt naar de 'HOLD'-modus...

Totdat we meer informatie zien over de exacte faalmodus(en), zullen we alleen maar moeten speculeren. Elektrisch falen, overstroom door vastgelopen motor (hybride elektrisch/mechanisch probleem), of gewoon vals spelen (vast open of dicht). Misschien kunnen/gebeuren ze alle drie.

-Charlie
 
  • Like
Reactions: InsGadget
Interessante info. Ik gebruik altijd de handmatige hold-functie en laat hem opwarmen bij een stoplicht en doe het minstens de eerste 2-3 minuten heel rustig aan - behalve de twee eerder genoemde keren dat dit probleem zich voordeed. Ik pendel zelden lang genoeg om de batterij leeg te rijden - en als ik dat van plan ben, plan ik vooruit en gebruik ik de ICE op bepaalde vlakke, constante snelheidsstukken voor een paar kilometer per keer, waar het het meest efficiënt is, en spaar ik de batterij voor in de stad of stop-and-go.
 
Ik plan vooruit en gebruik het ijs op bepaalde vlakke, constante snelheidsstukken voor een paar kilometer per keer waar het het meest efficiënt is, en bewaar de batterij voor in de stad of stop-and-go.
Ik doe hetzelfde. Ik heb gisteravond extra goed opgelet op de rit naar huis - de ICE toont 10-15kW productie gedurende ~1 minuut voordat hij opschaalt naar de volledige vereisten tijdens het cruisen op de snelweg. Dat is minder dan 20 pk, wat <1/5 van de capaciteit van de motor is. Dus, niet racen of iets dergelijks terwijl de koelvloeistoftemperatuur (en nog belangrijker, de verbrandingstemperatuur) een beetje opwarmt.

Zelfs in een normale ICE-auto is stationair draaien niet de juiste manier om op te warmen. Je wilt licht accelereren en cruisen voor de beste motoropwarming. Het is niet nodig om tijd te verspillen met stationair draaien, tenzij de motor nog onder ongeveer het vriespunt zit.

-Charlie
 
Andy, bedankt voor de info. De serviceadviseur zegt dat de reparatie gedekt zal worden door de emissiegarantie. Tot nu toe heeft hij geen melding gemaakt van het zekeringprobleem dat u beschrijft. Gelukkig kan ik in de batterijmodus slechts 56 mijl per lading rijden. Dat zou de meeste van mijn reguliere ritten moeten dekken.

Jordan in Mississippi
Na 43.000 absoluut probleemloze mijlen van dit technisch hoogstandje, stuurde onze 2018 volt eerst een bericht, "vermogen voortstuwing verminderd"

We waren op een lange reis van Rhode Island naar het landelijke New Jersey en reden in de bergmodus. De volgende dag had de auto dezelfde melding, maar ook een melding, "motor niet beschikbaar" We dachten dat een overnachting het probleem zou kunnen oplossen. Dit bleek onjuist te zijn. De volgende dag reden we 's ochtends 40 minuten met de melding 'voortstuwing verminderd'.

Die avond op de terugreis kwam de motor niet beschikbaar en we gingen ervan uit dat we zonder benzine zaten. We leenden een gallon van een heel aardig huishouden en gingen op weg naar het dichtstbijzijnde benzinestation, hoewel een deel daarvan mank ging zonder de motor. Vol benzine dachten we dat onze problemen voorbij waren. De volgende dag reden we naar het huis van onze zoon en laadden de batterij half op. Voorheen hebben we reizen van meer dan een week gemaakt zonder de batterij van het elektriciteitsnet op te laden, zonder problemen.

Na vertrek naar huis overleed de auto op een extreem gevaarlijke plek bij een afrit van een snelweg in New Jersey. We strompelden een parkeerplaats op en konden na een tijdje de motor zover krijgen dat hij de batterij tot 5 mijl bereik oplaadde. We vonden een motel op 4,5 mijl afstand en reden daar elektrisch naartoe.

Na uitgebreid googelen, het lezen van berichten op dit forum en een video op youtube werd het duidelijk dat:
1) De EGR-klep (uitlaatgasrecirculatie) was dichtgeslibd waardoor de actuator in de klep vast kwam te zitten, wat op zijn beurt de zekering #3 in het compartiment onder de motorkap opblies. De doorgebrande zekering #3 verstoorde een groot aantal essentiële motorbesturingen. De motor mocht genoeg oververhit raken zodat de computer hem uitschakelde. De benzinemeter veranderde in geel en de motor was niet beschikbaar. Nadat de motor voldoende was afgekoeld, startte hij opnieuw en werkte hij, soms een beetje ruw, totdat hij weer oververhit raakte en de motor uitschakelde.
2) we geen benzine meer hadden.

's Ochtends verwijderde ik de elektrische verbinding met de EGR-klep en verving ik de zekering #3. Ik reset de codes op de OBDII waardoor het controlelampje van de motor uitging. We reden naar huis en de auto gedroeg zich perfect.

Na een rit van 252 mijl stonden er slechts 3 codes op de OBD, die allemaal betrekking hadden op de ontbrekende EGR-klep. De eerste 100 mijl heb ik de koelvloeistoftemperatuur in de gaten gehouden totdat ik er volledig van overtuigd was dat alles in orde was.

Ik zal een GM-dealer bellen en kijken of dit een gedekte reparatie is, maar het is waarschijnlijk dat de diagnose een vervanging in plaats van een reiniging vereist, wat zeer verspillend lijkt.
 
Als je je geen zorgen hoeft te maken over emissietests, zou het dan verstandig zijn om alles los te koppelen en mogelijk de reparatie of reiniging te vermijden?
Je hebt een goed punt - mijn EGR-klep heeft vorige maand de chat verlaten toen ik op een roadtrip was. Ik reed de rest van mijn reis met de stekker eruit en merkte geen problemen met de rijeigenschappen. Ik heb het gerepareerd zodra ik een nieuwe EGR-klep kon bemachtigen, het duurde maar 45 minuten maar kostte $335. Toch vroeg ik hier hoe lang ik echt met de EGR losgekoppeld kon rijden... Ik gok dat de EGR alleen bedoeld is om de uitstoot te verminderen en op geen enkele manier schade zou toebrengen aan de motor als hij losgekoppeld is. Ik ben in Michigan, dus geen emissietests. Het idee kwam WEL in me op.
 
Vraag aan de groep: kan het EGR-ventiel alleen defect raken als het op de motor wordt aangedreven, of kan het ook defect raken en de zekering voor de wandeling naar huis laten springen in de EV-modus? Bedankt

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Vraag aan de groep: is de enige keer dat de EGR-klep kan falen wanneer deze op de motor wordt aangedreven, of kan deze ook falen en de 'walk home'-zekering laten springen in de EV-modus? Bedankt
Meestal gaan deze verhalen ongeveer zo: "Ik reed op de snelweg in de Hold-modus, ongeveer 160 kilometer van huis, toen..." Zo ging mijn EGR-saga en tot nu toe herinner ik me niet dat iemand heeft gepost dat hun EGR-klep in de EV-modus is gesprongen. Wat logisch is, want voor zover ik kan beoordelen, is het aanbrengen van stroom op de klep om deze te openen wat de F3-zekering doet springen. Dat zou alleen moeten gebeuren als de motor draait en warm is.


Mensen die de regels alleen volgen wanneer en omdat iemand hen gaat zien en straffen, zijn geen goede, morele mensen, imho.
Over het algemeen ben ik het daarmee eens, maar we hebben het over een emissiecomponent die defect is geraakt, duur is om te vervangen als de garantie is verlopen, precies niets doet voor minstens 70% van de tijd die de gemiddelde Volt-bestuurder in de auto doorbrengt (d.w.z. in de EV-modus), en waarschijnlijk ook niet veel doet voor de andere 30%. Ik denk dat het moreel acceptabel is om een Volt met een losgekoppelde EGR-klep een hele tijd onder deze omstandigheden te besturen, bijvoorbeeld totdat men het geld voor de reparatie heeft, of tot de volgende emissie-inspectie.
 
Meestal gaan deze verhalen zo: "Ik reed op de snelweg in de Hold-modus, ongeveer 100 mijl van huis, toen..." Zo ging mijn EGR-saga en tot nu toe herinner ik me niet dat iemand heeft gepost dat hun EGR-klep in de EV-modus is ontploft. Wat logisch is, want voor zover ik kan beoordelen, is wat de F3-zekering doet ontploffen, het aanbrengen van stroom op de klep om deze te openen. Dat zou alleen moeten gebeuren als de motor draait en warm is.
Bedankt. Ik gebruik de motor heel zelden, behalve als ik op een roadtrip ben, dus dat zou geen goede tijd zijn om dit te laten gebeuren, denk ik. Ik ben begonnen met het meenemen van een paar extra zekeringen en zal klaar zijn om de klep los te koppelen als het zich voordoet, in ieder geval zodat ik mijn reis kan voltooien.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Mijn auto (2017 met 54.000 mijl, <5.000 op gas) kreeg eind oktober '22 dit EGR-klepprobleem, 30 mijl ten noorden van de dichtstbijzijnde plaats waar ik het kon laten repareren en 250 mijl van huis met nog ongeveer 20 mijl aan lading. Gelukkig kon ik naar de stad strompelen door te schakelen tussen elektriciteit en gas zonder dat de motor oververhit raakte. Ik moest mijn auto daar achterlaten in de hoop dat hij gerepareerd kon worden en ik hem later kon ophalen en reed met een huurauto naar huis. Een maand later is hij nog steeds niet gerepareerd, dus heb ik hem opgehaald met een U-Haul-vrachtwagen en aanhanger om hem mee naar huis te nemen. Tot nu toe ben ik $600 kwijt aan huurauto's vanwege deze situatie en het is nog steeds niet opgelost. Ik kan er tenminste elektrisch mee rijden nu hij thuis is, maar ik vraag me af hoe lang het bij jullie heeft geduurd om het onderdeel te krijgen. Ik heb nog steeds garantie, dus ik wil niet proberen de EGR-klep schoon te maken en de garantie te riskeren. Ik woon in Portland en de dichtstbijzijnde beschikbare onderdelen staan vermeld in Seattle en Boise. De dealers waar ik ben geweest, hebben geprobeerd de onderdelen van andere dealers te krijgen, maar zijn daar niet in geslaagd.
 
Nou, we sluiten ons aan bij de EGR-foutenclub voor onze 2017 Volt. Het onderdeel is al drie maanden niet op voorraad. Grappig, ik heb geen probleem om Volt EGR-kleppen te vinden op Ebay en zelfs Amazon. Uiteindelijk hopen we dat GM dit oplost, want er is garantie. Mijn zorg is dat de auto pas 35.000 km heeft en kan iemand zeggen dat het niet weer zal gebeuren over 20 of 30.000 km met een nieuwe EGR-klep? Onze storing deed zich voor op het slechtst mogelijke moment en plaats, wat resulteerde in een gevaarlijke situatie en natuurlijk veel stress, angst en kosten. Blijkbaar kan de motor prima draaien zonder dat de EGR-klep opengaat, hoewel de NOx-uitstoot zou toenemen. Dus ik vroeg me af of het mogelijk zou zijn om een inline zekering te installeren in de geleider die de EGR-klep van stroom voorziet en deze zo te dimensioneren dat deze faalt in plaats van de F03-zekering die alles van stroom voorziet? Op die manier zou je niet gestrand raken door een vastzittende EGR-klep. Ik geef niet om tijdelijk verhoogde NOx-emissies. Ik geef er wel om niet gestrand te raken op een snelweg met beperkte toegang, 's nachts, in een gevaarlijke omgeving en bij slecht weer. Dat is precies wat er gebeurde. Nog een vraag: is het mogelijk om te zien dat het nieuwe onderdeel op de een of andere manier opnieuw is ontworpen? Ziet het er ĂĽberhaupt anders uit?
 
Tel me mee. 39k mijl en CEL tijdens het rijden op de snelweg. Ik was dicht bij huis en kon stoppen met wat schakelen tussen EV en ICE. Ik had nog 2 mijl EV over die ik had gereserveerd voor na de snelweg. Als iemand een online dealer kent met het onderdeel en een redelijke prijs, laat het ons dan weten.

Nou, we mogen ons aansluiten bij de EGR-failure club voor onze 2017 Volt. Het onderdeel is al drie maanden niet op voorraad. Grappig, ik heb geen probleem om Volt EGR-kleppen te vinden op Ebay en zelfs Amazon. Uiteindelijk hopen we dat GM hiermee doorgaat, want er is garantie. Mijn zorg is dat de auto pas 35K heeft en kan iemand zeggen dat het niet weer zal gebeuren in nog eens 20 of 30K met een nieuwe EGR-klep? Onze storing deed zich voor op het slechtste moment en de slechtste plaats, wat resulteerde in een gevaarlijke situatie en natuurlijk veel stress, angst en kosten. Blijkbaar kan de motor prima draaien zonder dat de EGR-klep opengaat, hoewel de NOx-emissies zouden toenemen. Dus ik vroeg me af of het mogelijk zou zijn om een inline zekering te installeren in de geleider die de EGR-klep van stroom voorziet en deze zo te dimensioneren dat deze faalt in plaats van de F03-zekering die alles van stroom voorziet? Op die manier zou je niet gestrand raken door een vastzittende EGR-klep. Ik geef niet om tijdelijk verhoogde NOx-emissies. Ik geef er wel om niet gestrand te raken midden op een snelweg met beperkte toegang, 's nachts, in een gevaarlijk gebied en bij slecht weer. Dat is precies wat er is gebeurd. Nog een vraag: is het mogelijk om te zien dat het nieuwe onderdeel op de een of andere manier opnieuw is ontworpen? Ziet het er ĂĽberhaupt fysiek anders uit?
 
Nou, we mogen ons aansluiten bij de EGR-foutenclub voor onze 2017 Volt. Het onderdeel is al drie maanden niet op voorraad. Grappig, ik heb geen probleem om Volt EGR-kleppen te vinden op Ebay en zelfs Amazon. Uiteindelijk hopen we dat GM dit oplost, want er is garantie. Mijn zorg is dat de auto pas 35.000 km heeft en kan iemand zeggen dat het niet weer zal gebeuren in nog eens 20 of 30.000 km met een nieuwe EGR-klep? Onze storing deed zich voor op het slechtst mogelijke moment en plaats, wat resulteerde in een gevaarlijke situatie en natuurlijk veel stress, angst en kosten. Blijkbaar kan de motor prima draaien zonder dat de EGR-klep opengaat, hoewel de NOx-uitstoot zou toenemen. Dus ik vroeg me af of het mogelijk zou zijn om een inline zekering te installeren in de geleider die de EGR-klep van stroom voorziet en deze zo te dimensioneren dat deze faalt in plaats van de F03-zekering die alles van stroom voorziet? Op die manier zou je niet gestrand raken door een vastzittende EGR-klep. Ik geef niet om een tijdelijke verhoging van de NOx-uitstoot. Ik geef er wel om om niet gestrand te raken op een snelweg met beperkte toegang, 's nachts, in een gevaarlijk gebied en bij slecht weer. Dat is precies wat er gebeurde. Nog een vraag: is het mogelijk om te zien of het nieuwe onderdeel op de een of andere manier is herzien? Ziet het er fysiek anders uit?
Gewoon de EGR-klep loskoppelen.
 
21 - 40 of 165 Posts