GM Volt Forum banner
1 - 2 of 2 Posts

·
Registered
9 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Hello,

Few months ago I get a "Service High Voltage Charging System" error on my 2012 Opel Ampera with a huge suspicion about coolant level sensor problem. So I installed a WOT plug and reflashed HPCM2 and BECM. It works pretty good during 6-7 months.
Last week with a cold temp outside I get this error again ; so I decided to replaced the 7 years old 12V agm battery first as it could also be one of the HVCS error causes.

Then, with a brand new AGM battery installed, I suscribed a 2h SPS license to reflash HPCM2 and BECM with my VCX nano to reset P1E00, P1F0E and P1FFF errors. HPCM2 update works as expected but I made a mistake for BECM update...
I choose K57 module despite K16 module, so I started to update the charger ECU but I get an error during the update...

Since, I can't update this module anymore and I have permanent errors P16C1 and P16C2 when I plug the charging cord "These code are usually set as a result of a incomplete BCCM programming event"). The charging indicator stay orange and then switch off.
See enclosed a screenshot of the message I get when i tried to update this module.

Has anyone ever encountered this kind of problem ? Can I hope to solve the problem with my VCX nano or I will have to ask an Opel garage ?

Thanks and happy new year ! ;)

Attachments

·
Registered
1 Posts
[QUOTE = "piwhy, publicación: 4643109, miembro: 230889"]
Hola,

Hace unos meses recibí un error de "Servicio del sistema de carga de alto voltaje" en mi Opel Ampera 2012 con una gran sospecha sobre el problema del sensor de nivel de refrigerante. Así que instalé un enchufe WOT y volví a flashear HPCM2 y BECM. Funciona bastante bien durante 6-7 meses.
La semana pasada, con una temperatura fría afuera, volví a recibir este error; así que decidí reemplazar primero la batería de 12V AGM de 7 años, ya que también podría ser una de las causas de error de HVCS.

Luego, con una batería AGM nueva instalada, suscribí una licencia SPS de 2 horas para actualizar HPCM2 y BECM con mi VCX nano para restablecer los errores P1E00, P1F0E y P1FFF. La actualización de HPCM2 funciona como se esperaba, pero cometí un error con la actualización de BECM ...
Elijo el módulo K57 a pesar del módulo K16, así que comencé a actualizar la ECU del cargador pero obtengo un error durante la actualización ...

Desde entonces, ya no puedo actualizar este módulo y tengo errores permanentes P16C1 y P16C2 cuando enchufo el cable de carga "Estos códigos generalmente se establecen como resultado de un evento de programación BCCM incompleto"). El indicador de carga permanece naranja y luego se apaga.
Ver adjunto una captura de pantalla del mensaje que recibí cuando intenté actualizar este módulo.

¿Alguien se ha encontrado alguna vez con este tipo de problema? ¿Puedo esperar solucionar el problema con mi VCX nano o tendré que preguntar en un taller de Opel?

Gracias y feliz año nuevo ! ;)
[/CITA]
¡Hola amigo!
acabo de llegar aqui con el mismo problema
did you find solution?

1 - 2 of 2 Posts